Harta site-ului
Ajutor
Executarea bugetului şi a programului de activitate pentru anul 2017 discutate în cadrul şedinţei Consiliului raional
Executarea bugetului şi a programului de activitate pentru anul 2017 discutate în cadrul şedinţei Consiliului raional

Consilierii raionali au examinat şi aprobat executarea bugetului şi a programului de activitate al Consiliului raional pentru anul 2017 şi sarcinile prioritare în anul 2018, prezentate de conducerea raionului, în cadrul şedinţei ordinare de lucru desfăşurată joi, 22 februarie 2018.
Printre cele mai importante priorităţi de guvernare locală promovate de Preşedintele raionului şi Consiliul raional au fost:
  • asigurarea stabilităţii şi conlucrării dintre Autoritatea executivă a Consiliului raional Dubăsari, consilierii raionali din toate formaţiunile prezente în Consiliu, APL de nivelul I, serviciile desconcentrate şi centrale de specialitate.
  • asigurarea continuităţii şi bunei activităţi a instituţiilor din subordinea Consiliului raional Dubăsari, în conformitate cu cadrul legal, naţional şi internaţional, bunele practici din anul 2017.
  • o guvernare locală profesionistă, transparentă şi responsabilă în interesul cetăţenilor.
Domeniile principale la care a fost atrasă atenţia:
  • Transparenţa, comunicare directă şi permanentă cu cetăţenii, APL şi Centrale, societatea civilă şi partenerii de dezvoltare locali şi internaţionali. Editarea Buletinului Informativ „Dubăsărenii”;
  • Educaţie, tineret şi sport (odihna de vară a copiilor, activităţile extraşcolare, cadrele didactice);
  • Medicină primară (OMF, Centrul Stomatologic Dubăsari, Serviciul de Urgenţă);
  •  Agricultură, dezvoltare economică şi susţinerea antreprenoriatului;
  •  Administrarea şi utilizarea eficientă  a surselor financiare disponibile;
  •  Construcţii, investiţii, infrastructură, gospodărie comunală;
  •  Cultură, turism şi culte;
  •  Relaţiile transfrontaliere şi cu parteneri externi;
  •  Asistenţa şi protecţia socială a persoanelor ce necesită ocrotire şi ajutor.
„Am parcurs împreună această perioadă de timp realizând multe lucruri frumoase, am depus eforturi comune pentru renovarea, dezvoltarea şi promovarea imaginii raionului nostru atât în ţară, cât şi peste hotarele ei, majoritatea dintre noi ne-am implicat în soluţionarea multiplelor probleme administrative, social-economice, umanitare, personale ale autorităţilor administraţiei publice şi cetăţenilor din teritoriu, am cunoscut şi am simţit bucuria succesului şi durerea insuccesului, ne-am maturizat şi am devenit mai insistenţi, toleranţi şi profesionişti în activitatea noastră de zi cu zi.
Toate aceste performanţe se datorează unităţii noastre, spiritului de iniţiativă, implicării personale a fiecăruia dintre noi în soluţionarea problemelor de activitate, patriotismului, devotamentului  şi respectului faţă de valorile social-umane, raionului nostru.
Vreau să aduc mulţumire colegilor mei din cadrul Autorităţii executive, Consilierilor care au fost receptivi de a colabora. Sper că sarcinile, priorităţile de guvernare locală împreună le vom realiza cu succes şi în următorii ani de activitate în interesul locuitorilor raionului”, a menţionat Preşedintele raionului.
De asemenea, în cadrul şedinţei au fost aprobate şi deciziile privind:
  1. Cu privire la realizarea Programului raional de dezvoltare şi susţinere a antreprenoriatului mic şi mijlociu pentru anii 2013 – 2020 în anul 2017. Raportor: L. Cazac, şef Direcţie economie, buget şi finanţe.
  2. Cu privire la gestionarea eficientă a fondului funciar din raion şi măsurile întreprinse în vederea organizării reglementării regimului proprietăţii funciare. Raportor: S. Guvir, şef Direcţie agricultură şi cadastru.
  3. Cu privire la acordul Consiliului raional de primire în proprietate a unor bunuri imobile. Raportor: S. Guvir, şef Direcţie agricultură şi cadastru.
  4. Cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea unor plăţi directe proprietarilor de terenuri agricole amplasate după traseul Rîbniţa - Tiraspol, raionul Dubăsari. Raportor: S. Guvir, şef Direcţie agricultură şi cadastru.
  5. Cu privire la dispunerea măsurilor pentru luarea la evidenţă militară a tinerilor, anul naşterii 2002 şi încorporarea în serviciul militar în termen şi cu termen redus în perioada anului 2018. Raportor: I. Barabaş, şef Secţie administrativ-militară Dubăsari.
  6. Cu privire la aprobarea Strategiei raionale de dezvoltare a domeniului tineret pentru anul 2018-2022. Raportor: M. Perciuleac, şef Direcţie cultură şi turism.
  7. Cu privire la operarea unor modificări în Decizia CR nr. 08-10 din 21.12.2017 “Cu privire la aprobarea bugetului raional pentru anul 2018 în lectura a doua”. Raportor: L. Cazac, şef Direcţie economie, buget şi finanţe.
  8. Cu privire la numirea în funcţie. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
  9. Cu privire la reglementarea procesului de privatizare a fondului locativ al Consiliului raional Dubăsari. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
  10. Cu privire la acordarea unei prime. Raportor: V. Bacioi, preşedintele comisiei de specialitate a Consiliului raional pe probleme administrative, buget şi finanţe.
  11. Cu privire la iniţierea procedurii de expunere la licitaţie a Casei de odihnă a Consiliului raional „Rasvet”. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
  12. Cu privire la modificarea Deciziei CR nr. 08-04 din 21.12.17 „Cu privire la executarea Programului raional de reparaţie şi întreţinere a drumurilor publice locale pentru anul 2017 şi aprobarea acestuia pentru anul 2018”. Raportor: E. Nicolaev, şef Direcţie construcţii, gospodărie comunală şi dezvoltarea teritoriului.
  13. Cu privire la iniţierea unor acorduri de parteneriat. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
  14. Cu privire la aprobarea Acordului de cooperare. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
  15. Cu privire la interpretarea punctului 2 din cap. 3 al Regulamentului privind modul de delegare a persoanelor în interesul de activitate a Consiliului raional, aprobat prin Decizia CR  cu nr. 03-04 din 15.10.2013. Raportor: Gr. Policinschi, Preşedintele raionului Dubăsari.
Întrebările propuse pentru ordinea de zi au fost susţinute şi aprobate, majoritatea în unanimitate, de către consilierii raionali prezenţi la şedinţă, 24 din cei 27 aleşi locali. În cadrul Comisiilor consultative de specialitate, consilierii raionali au venit cu diverse propuneri şi modificări la proiectele de decizii, care ulterior la şedinţă au fost susţinute.
Participanţii la şedinţa ordinară, consilierii raionali, reprezentanţii secţiilor, direcţiilor, serviciilor Consiliului raional, conducători de servicii desconcentrate în teritoriu, primari de localităţi au menţionat buna organizare a şedinţei respective, inclusiv pregătirea calitativă a întrebărilor şi proiectelor de decizii incluse în ordinea de zi, datorită cărui fapt, şedinţa a fost finisată în mai puţin de 3 ore. În cadrul şedinţei a fost prezent şi şeful-adjunct al Oficiului Teritorial Chişinău al Cancelariei de Stat.

Lasa un comentariu

Nume
Email
Comentarii
Contact
MD-4572, Republica Moldova,
raionul Dubăsari, satul Coşniţa, str. Păcii 70.

E-mail:  www.consiliudubasari@gmail.com

Executarea bugetului şi a programului de activitate pentru anul 2017 discutate în cadrul şedinţei Consiliului raional - Consiliul Raional Dubăsari

дубоссарский районный совет

Aдрес Дубоссарского Районного Совета

дубоссарский районный совет, Aдрес Дубоссарского Районного Совета,

descmeta

descmeta